Het belang van kwalitatieve content op jouw website

belang content

Content geeft informatie en deze informatie kan worden gebruikt om zoekmachines te informeren over uw website. U moet altijd in gedachten houden hoe uw website wordt afgeschilderd aan zoekmachines en of het doel van uw website accuraat wordt gecommuniceerd. Uw doel kan zijn om informatie te verstrekken, om iets te verkopen of om een dienst aan te bieden.

U moet uw website altijd zo optimaliseren dat zoekmachines weten waar het over gaat. Op die manier weten zoekmachines wanneer ze uw website en de bijbehorende pagina’s moeten tonen in de zoekresultaten voor relevante zoekopdrachten.

Wanneer gebruikers naar uw site komen, zijn ze waarschijnlijk op zoek naar iets, zoals een product, een dienst of informatie. Een van de manieren om deze informatie en details over producten en diensten te verstrekken is door middel van inhoud.

Door gebruikers op een duidelijke en gemakkelijke manier de informatie te geven die ze zoeken, kunt u gebruikers op uw site houden en conversies verhogen.

Trefwoorden/Keywords

Inhoud moet altijd een weerspiegeling zijn van uw trefwoorden strategie (leer meer over trefwoorden onderzoek).

content is kingTrefwoorden zijn de termen waarop u online gevonden wilt worden en die uw producten en/of diensten het beste omschrijven. Deze termen moeten uniek zijn voor elke pagina op uw website.

Inhoud is een geweldige plek om deze zoekwoorden te benadrukken op een natuurlijke, relevante manier en om zoekmachines te helpen het verband te leggen tussen uw website en de zoekwoorden waarop u wilt scoren.

(Interne) links

Inhoud biedt ook een geweldige kans voor interne links. Een interne link is een tekst in de inhoud die een hyperlink bevat naar een andere relevante pagina op uw website. Interne links zijn een goede manier om gebruikers naar extra informatie te leiden waar ze misschien naar op zoek zijn.

Zoekmachines zien ook graag interne links op een website. Als zoekmachines de pagina’s op uw site crawlen en indexeren, gaan ze vaak van de ene pagina naar de volgende via interne links. Daarom kunnen interne links helpen om de pagina’s op uw website sneller te indexeren en te begrijpen door zoekmachines.

Goede content kan je ook helpen bij het scoren van externe links, natuurlijk. Andere website-eigenaren linken graag naar kwalitatieve content, en als je van plan bent om op zoek te gaan naar gastblog-opportuniteiten helpt het ook als je eigen website voorzien is van kwalitatieve inhoud die vertrouwen en expertise uitstraalt, natuurlijk. De experts van Fishcall.be noemen kwalitatieve content op je website dé nummer één belangrijkste factor in het behalen van je SEO-doeleinden, en dat dus voor meer dan één reden.

Oproepen tot actie (CTA)

U kunt content ook gebruiken om een oproep tot actie aan uw publiek te geven. Een call to action is een uitnodiging aan gebruikers om een actie te voltooien.

Een paar voorbeelden van calls to action zijn: neem contact met ons op, vraag een offerte aan, voeg toe aan winkelwagen, laat een review achter en download een PDF of wat het ook is dat u wilt dat gebruikers doen op uw website. Het toevoegen van oproepen tot actie op uw website kan helpen om de conversie via uw website te verhogen.

Kortom: content is cruciaal – en moet één van de belangrijkste investeringen zijn en blijven als je écht wil scoren met je website.